Urheilun huipulle ry jakoi apurahan 29 nuorelle urheilijalle

Kirjoittajat

Urheilun huipulle blogi

Vaihtuvia aiheita, monipuolisista näkökulmista. Urheilun huipulle -blogin kirjoittajien joukkoon kuuluu yhdistyksen jäseniä sekä urheilijoita.

Pekka Seppänen

Näin syntyi Urheilun huipulle

Urheilun huipulle ry jakoi apurahan 29 nuorelle urheilijalle

Blogin kirjoittaja, Pekka Seppänen, on 23 tammikuuta, 2023

Tiedote 23.1.2023

Urheilun huipulle ry jakoi maanantaina 23.1.2023 ensimmäiset apurahansa nuorille suomalaisille urheilijoille Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdossa.

2 000 euron suuruisen apurahan sai 29 urheilijaa, jotka edustavat 20:tä eri urheilumuotoa.

Apurahan saajat ovat Eduard Hallberg (alppihiihto), Juho Mäkelä (ammunta), Alexandra  Rosenlew (ammunta), Arttu Heikkinen (ampumahiihto), Niko Anttola (hiihto), Arsi Ruuskanen (hiihto), Valtteri Olin (judo), Telma Särkipaju (lumilautailu), Vilho Palosaari (mäkihyppy), Nestori Mannila (paini), Juuso Lehtonen (pikaluistelu), Tomas-Casimir Niemi (pyöräily), Aino Tapola (pöytätennis), Nella Nyqvist (sulkapallo), Elisa Mattila (suunnistus), Touko Seppä (suunnistus), Ruqia Rahmani (taekwondo), Yuka Orihara (taitoluistelu), Juho Pirinen (taitoluistelu), Laura Hietaranta (tennis), Davin Lindholm (uinti), Elias Koski (voimistelu), Maisa Kuusikko (voimistelu), Minja Korhonen (yhdistetty), Mette Baas (yleisurheilu), Eemil Helander (yleisurheilu), Silja Kosonen (yleisurheilu), Amanda Kotaja (yleisurheilu) ja Saga Vanninen (yleisurheilu).

Urheilun huipulle ry on vuonna 2022 perustettu yhdistys, joka tukee jäsenmaksuvaroillaan maailman huippua tavoittelevia suomalaisia urheilijoita. Yhdistyksen jäsenillä on laaja-alainen kokemus yhteiskunnan eri aloilta. Jäsenmäärä kasvaa jatkuvasti ja on nyt noin 50.

Urheilun huipulle on uusi malli urheilijoiden tukemiseen. Urheilun huipulle on yhteisö, jossa yksityishenkilöt tukevat yhdessä ja vastikkeetta isoa joukkoa urheilijoita. Yhteiskunnan antaman tuen ja yritysten antaman tuen rinnalle on toisin sanoen rakentumassa kolmas yhteinen tapa tukea urheilijoita.

Urheilun huipulle haluaa mahdollistaa maailman huipun tavoittelun myös lajeissa, joissa ei ole todennäköistä saada urheilemisesta toimeentuloa.

Urheilun huipulle ei maksa organisaatiolleen palkkioita eikä kulukorvauksia. Tuemme urheilijoita myös jäsenten monipuolisella osaamisella. Yhdistyksen puheenjohtajana toimii Pekka Seppänen ja varapuheenjohtajana Kaisa Mäkäräinen.

www.urheilunhuipulle.fi

Lisätietoja:

Pekka Seppänen,

puheenjohtaja, Urheilun huipulle ry

seppanen@iki.fi

Tiedote 23.1.2023

Topics: Pekka Seppänen

Urheilun Huipulle ry

Täytä lomake ja lähetä kysymyksesi meille.

Huipulle_Logo